Annons:
Etikettordet-är-fritt
Läst 1811 ggr
tlover
5/20/15, 5:18 PM

Dödshotades för att han reste sig ur rullstolen

Zaccarias har en nervsjukdom som gör att han behöver rullstol. Han kan däremot vara utan den i kortare stunder. Därför "fuskar" han enligt okända män på pendeltåget och dödshotas.

http://www.metro.se/nyheter/hotfull-man-kastade-ner-zaccarias-rullstol-pa-sparet/EVHoes!ngVi7OLuU2Fvg/

l'm back

Annons:
VildaVittra
5/20/15, 5:25 PM
#1

Fy fasen vilka idioter det finns. Det syns inte på mig heller att jag är sjuk, vissa dagar orkar jag ju dessutom vara "frisk", ska de ge sig på folk med inre dolda fel?

Denna hets som numera är mot samhällets "bottenlager" är vidrigt. FK:s förföljelser signalerar ju att vi är fuskare hela bunten.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

jokkoono
5/25/15, 11:40 PM
#2

Det är tragiskt att nånting sånt här får hända 2015! Jag hade hoppats och trott vi hade kommit längre genom bättre information om funktionshinder, men tydligen behövs det mer i samhället.

Sajtadmin på Funktionshindrade iFokus.

http://funktionshindrade.ifokus.se/

Farwuq
5/29/15, 7:40 PM
#3

😕 Usch och fy.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Vixxen
6/4/15, 12:36 AM
#4

Tvi vale!

[Dark-lord]
7/8/15, 10:37 PM
#5

Förklarade han situationen då? Vissa blir arga för sånt om de tror att folk lurar på pengar osv, jag tycker han borde gett en förklaring istället för att komma ut och klaga i media. Jag menar, hur kunde de veta att han kan lämna rullstolen ibland, det är ju inte ens normalt..

Dödshot måste inte nödvändigtvis mena att de tänker döda honom utan kan bara vara att vissa säger sånt när de blir arga.

Hoseok
7/8/15, 10:46 PM
#6

#5 Vad spelar det för roll? Alla kan faktiskt inte förklara sin situation. Och grejen är att man inte ska behöva förklara sin situation. Det ska inte beröra andra. Du får det helt seriöst att låta som att det är helt okej att slänga ur sig otrevligheter bara för att man är arg.

Det spelar ingen roll om dödshotet är "äkta" eller inte. Man dödshotar inte folk, punkt slut!

Annons:
Hoseok
7/8/15, 10:47 PM
#7

Det syns inte på mig heller att jag har funktionshinder. Ska jag behöva "förklara" det för varenda idiot som tror att jag bidragsfuskar? Herregud.

Vixxen
7/8/15, 10:59 PM
#8

#5 Vad menar du?????? 

"det är ju inte ens normalt" ?????!!!!!!

Det finns oerhört många människor som är fullt normala, men som av olika anledningar använder rullstol i vissa situationer, men inte i andra. Eller som ibland klarar att gå kortare sträckor utan stöd och ibland faller direkt. Ditt synsätt är både inskränkt och diskriminerande! Vad är det som gör att funktionshindrade ska behöva "förklara" sina sjukdomar för att bli acccepterade?

Hoseok
7/8/15, 11:15 PM
#9

Dessutom.. Vadå "förklara sig"? Förstår inte riktigt vad du menar med det.

Skulle han harkla sig och ropa ut att han skulle ställa sig upp i några sekunder, för att få slippa bli dödshotad? Kan man inte istället, öh jag vet inte, motverka att folk DÖDSHOTAR andra människor? 🤔

Lestrade
7/9/15, 3:36 AM
#10

#5 Du verkar tro att alla som sitter i rullstol är förlamade.  "Det är ju inte ens normalt". Vad sägs om att läsa på lite innan du uttalar dig med felaktig fakta? Det underlättar nog för både dig och andra. Missade du också att personen artikeln handlade om är ett barn som blev överfallen? Hans rullstol blev bokstavligt talat nerslängd på spåret. Lägg in lite dödshot på det också så får du väl en ganska stor hotbild.  Det är så kul att folk tror det är vanligt att "låtsas behöva sitta i rollstol". Jag har suttit i rullstol då och då, till och från. Tror ni man vill sitta i rullstol? Har ni någon som helst aning om hur svårt det är att ta sig runt i samhället med rullstol? Folk verkar tro att det är som en dans på rosor.

tlover
7/9/15, 10:08 AM
#11

#5 Så jag ska behöva skrika ut "Jag har inte skov just nu så jag kan gå mer än 10 meter" varje gång jag går på promenad?

Det är tvärt om ganska vanligt att den som har tex rullstol kan göra lite själv. Iallafall enligt min erfarenhet (främst äldrevården men även handikappsvården).

Man ska inte behöva förklara sig ur dödshot, det är aldrig okej med dödshot!

Det är inte heller ok med dödshot för att säga att man är arg för det är aldrig okej med dödshot!

l'm back

Skorpion76
8/2/15, 7:01 AM
#12

Så jävla sjukt! Då går det när ingen får information om varför vissa hjälpmedel provas ut! Det skulle vara intressant satt få veta hur många handikappkonsulenter som läser det här.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

annia1
8/3/15, 2:24 AM
#13

Skorpion76 det som börjar verka sjukt är ditt korståg mot handikappkonsulenter.

Det är inte deras fel att det finns idioter i samhället som ger sig på personer med funktionshinder. Vad ska du anklaga handikappkonsulenterna för nästa gång att de ansvariga för att nån mördat nån.

Så nu får du fan ge dig.

.

Annons:
Calcifer
8/3/15, 2:48 AM
#14

#12 Det där har inte med något i tråden att göra överhuvudtaget. Även om felet är att det inte finns tillräckligt med information kring att en del som använder rullstol bara behöver det ibland spritt eller föreläst bland "gemene man" så är det a) inget som man ens fan ska BEHÖVA förklara för att slippa dödshot eller värre (som nämns i artikeln också), och b) det har inte handikappskonsulenterna själva beslutat. Det är inte de som sitter och bestämmer vad allmänheten ska eller inte ska få veta. Jag tror säkert att hade de mer pengar avsatta till deras förfogande skulle de gärna t:ex resa runt bland skolorna i landet och berätta för allmänheten mer hur det fungerar för de som är rullstolsbundna, att det inte behöver vara till bara för en viss sorts funktionshindrade eller att man måste använda rullstolen jämt osv. Men det är som sagt inte deras beslut, så lägg nu ner ditt hattåg mot denna stackars arbetsgrupp som du anser gjorde fel mot dig för typ 30 år sen. Sen om du på riktigt inte tror att den marknaden precis som de flesta andra inte förändrats och utvecklats genom åren så läs på lite och utbilda dig och förbättra din uppfattning av verkligheten.

Ang. artikeln så tycker jag det är vanskligt att man ska behöva ta emot sådan skit för att man sköter sig själv. Tror man genuint att någon fuskar med pengar och sånt så anmäl det, hota inte. Jag fick hot och smutskastelse för att jag dels är heltidssjukskriven och dels råkade säga att jag har gott om fritid. Det får man tydligen inte ha när man är sjukskriven. Oavsett varför. Då ska man ligga hemma döende i sängen. Nåde den som vågar ha en hobby eller deltar i aktiviteter… Riksidioter. När ALLA inom vården, soc, fk, som jobbar med de som är sjukskrivna uppmuntrar som tusan till hobbies och aktiviteter. Då de insett att göra någon till en fånge i deras eget hem kommer aldrig hjälpa dem att komma tillbaka till arbetsmarknaden. Fan, man kan ju t.o.m. få tillbaka pengar från fk om man gått på bio om det räknas som en aktivitet nödvändig för ens förbättrande (om man t:ex som jag har social fobi så räknas det som en form av självhabilitering och jag kan få tillbaka mina pengar om jag går på bio någon gång då och då eftersom jag försöker på egen hand att hjälpa mitt mående så pass att jag kan hantera det bättre i framtiden). Om fk är villiga att betala för BIO för att någon lyckas ta sig ut bland folk så tycker jag det är rena rama idiotin att påstå att folk som är sjukskrivna inte får ha något liv utan ska leva som en grönsak och sitta hemma och drägla på sig själv och aldrig gå utanför dörren…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Skorpion76
8/3/15, 5:27 PM
#15

Nej, jag tror inte att de mördar, men det behövs spridas information och det 'r det de inte gör. Egentligen skulle jag också önska att sådana saker inte skulle behöva förklaras, men det behövs tydligen. Tyvärr är det så att de som verkligen skulle behöva lyssna på den typen av information är vuxna människor som vägrar ta den till sig.  Jag känner en tjej som fick motta enormt mycket negativ respons av en annan kvinna som skällde ut chefen och menade att den där tjejen int skulle stå i cafeterian om hon inte kunde räkna.  Hon stod och räknade med miniräknare.

På samma arbetsplats fick jag en dator totalförstörd som jag fick utprovad för att jag skulle använda den


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
8/3/15, 6:08 PM
#16

#15 Och det har ingenting med handikappskonsulenter att göra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Skorpion76
8/3/15, 6:22 PM
#17

#5 menar att det finns enstalka idioter som sätter sig i rullstol för att komma åt bidragen på riktigt höga summor. Det blir förvirrande när det finns den som bara använder rullstol ibland.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
8/3/15, 7:54 PM
#18

#17 Vem blir det förvirrande för?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Calcifer
8/3/15, 7:56 PM
#19

#17 Och varför ska man bry sig? Om man tror att någon fuskar för att få pengar så ska man anmäla till rätt ställen, inte hota och bruka fysiskt våld. För övrigt är det ett så löjligt sätt att försöka få ut lite extra pengar på. Samma med de som anklagas för att låtsas vara sjuka så de ska få vara sjukskrivna. Man lever knappast i lyx om man "fejk" sitter i rullstol eller är sjukskriven på "låtsas". Man får inte femton miljoner i månaden så man kan leva lyxliv, men en del verkar ju tro det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

annia1
8/4/15, 1:23 AM
#20

Skorpion jag sa inte att de mördar. Vad jag avsåg var att du skulle lägga ansvaret på handikappkonsulenterna om nån med funktionsnedsättning blev mördad. För du lägger ju ansvaret på handikappkonsulenterna för det som hände grabben i TS.

När det gäller information så finns det gott om information. Man får redan från man är barn lära sig att det finns personer som behöver hjälpmedel för att deras vardag ska fungera. Och man får som barn lära sig vad som är rätt och fel. och man får som barn lära sig att man inte ska göra andra illa. Så man får information redan från det man är barn. Sen att det finns personer som inte förstår, det ligger hos den personen.

Handikappkonsulenter har inget som helst ansvar för hur människor beter sig i samhället. Utan varje enskild person har ansvar för vad den gör. Handikappkonsulenternas ansvar ligger i att de som fått beviljat hjälpmedel får de hjälpmedel de behöver. Det är det enda ansvar handikappkonsulenterna har.

Så handikappkonsulenterna har inget ansvar för vad som sker i samhället. Det ligger hos varje person att ta sitt eget ansvar. 

Om nån beter sig idiotiskt så ligger ansvaret hos den personen. Inte hos nån handikappkonsulent.

.

Annons:
Skorpion76
8/4/15, 6:50 AM
#21

Det skulle vara väldigt intressant att höra vad handikappkonsulenterna har att säga om ett sådant här fall. Om de drar öronen åt sig är det ett tillräckligt bevis för att man kan lita på dem, men inte en enda gång har jag härt dem uttala sig om något sådant här.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
8/4/15, 8:04 AM
#22

#21 Uttala sig om vad?

Om att någon har rullstol som emellanåt kan gå några steg?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
8/4/15, 2:38 PM
#23

Skorpion när ska det gå in att handikappkonsulent är ett yrke som vilket annat yrke som helst och det finns ingen som helst anledning för dom att uttala sig om saker som sker i samhället. 

Om dom skulle göra det så då skulle tex rörmokare gå ut och prata varje gång det är en vattenläcka nånstans. Eller läkare skulle uttala sig så fort nån bryter benen.

Så handikappkonsulenter har inte mer ansvar/skyldigheter än andra yrkesgrupper. Deras uppgift är att se till att personer får de hjälpmedel de behöver, det är det som är deras jobb inget annat.

.

Skorpion76
8/4/15, 3:55 PM
#24

#23 Det ä'r inte som vilket annat yrke som helst.  Om de uttalade sig öppet om vad de sysslar med skulle det vara lättare för samhället att acceptera oss handikappade för vilka vi är. Jag skulle vilja höra deras åsikt om att någon som har fått ett hjälpmedel utprovat mordhotas som det berättas om här,


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

VildaVittra
8/4/15, 3:59 PM
#25

#24 Skulle det vara bättre enligt dig att denna personen i artikeln inte fått en rullstol utprovad och således inte kan ta sig hemifrån?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
8/4/15, 3:59 PM
#26

#24 Nu får du väl ändå ge dig.

Vad har handikappkonsulterna med det att göra överhuvudtaget?

Förstör nu inte denna tråden som handlar om något helt annat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
8/4/15, 4:29 PM
#27

#25 Nej, självklart ska han ha sin rullstol, men jag tycker att det är konstigt att handikappkonsulenterna inte deltar i debatten om hur de här stackarna som den här killen blir bemötta.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Maria
8/4/15, 4:38 PM
#28

#27 För att det INTE handlar om handikappkonsulenter utan om hur dåligt vanliga människor ibland bemöter varandra på grund av okunskap eller fördomar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Calcifer
8/4/15, 4:41 PM
#29

#27 Då tycker jag att alla tandläkare ska komma ut och delta i debatten kring varför det finns så mycket rasism i Sverige och därefter skall alla som arbetar på ICA oavsett ålder delta i intervju på TV där de kan ingående förklara läget med SD-partiet och därefter vädret….

Vilket är ungefär lika befängt som det du föreslår nu. Vad har handikappskonsultenterna för fem öre att göra med att de sprids fördomar och okunskap bland människor i Sverige?!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

VildaVittra
8/4/15, 4:51 PM
#30

#27 Men hur är det dessa konsulters fel att folk har fördomar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Skorpion76
8/4/15, 5:07 PM
#31

#30 De gömmer sig och låter föräldrarna ta hela ansvaret om ett  barn som har något hjälpmedel råkar illa ut.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

VildaVittra
8/4/15, 5:17 PM
#32

#31 Gömmer sig? Så dessa konsulter ska inte bara hjälpa folk att få hjälpmedel, utan även springa efter dom på stan i fall att någon, som växt upp under en sten där den alstrat hat mot folk som är annorlunda, dyker upp och mordhotar den som använder hjälpmedel? Får de ta en fikarast eller sova på nätterna? 

Är det hjälpmedelskonsulterna som är ensamt ansvariga för om en skola inte utbildar barnen om att vissa behöver hjälpmedel? Eller är det inte politikernas fel snarare?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Skorpion76
8/4/15, 6:24 PM
#33

De hade föräldramöten och konferenser i skolan, men det innebar bara at konsulenterna  pratade med de vuxna. Jag menar att de skulle prata med resten av klassen i den klass där det går ett handikappat barn och  berätta varför just det barnet behöver sitt hjälpmedel. Sedan får de andra barnen ställa sina frågor som de undrar över.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

VildaVittra
8/4/15, 6:28 PM
#34

#33 Men det är ju inte konsultens fel att den bara fick prata med föräldrarna, utan det är ju skolan och då i längden politikerna som inte sett till att barnen utbildas.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Skorpion76
8/4/15, 8:15 PM
#35

Jaså? Ja, det skulle förstås inte förvåna mig, men det förklarar varför allting är så konstigt.  Politiker? Hm, fattas bara annat!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

annia1
8/5/15, 1:51 AM
#36

Skorpion76 du skrev i din första tråd att din mamma hade en synkonsulent med sig till skolan. Inte bara en gång utan flera gånger. Så din klass borde fått veta när det gällde dig.

Hur andra föräldrar valde att göra för sina barn var upp till dom föräldrarna. 

Och ja det är föräldrarna som har ansvar för sina barn och det har dom tills barnen fyllt 18 år.

.

Skorpion76
8/5/15, 2:32 PM
#37

#36 Ja, det borde de har fått. Den synkonsulenten hade kunnat prata med klassen, men det gjordes inte och där begick de ett stort misstag. Istället för att ha en öppen diskussion kring mina hjälpmedel skulle det hållas tyst och det är den tystnaden som på sätt och vis lägger grunden för mobbning eller som i detta fall till och med dödshot!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

annia1
8/6/15, 2:26 AM
#38

När du skrev i tråden på brott att synkonsulenten varit i skolan så uppfattade jag det som att den även hade informerat om dig och dina hjälpmedel. 

När du skriver "de ett stort misstag" vilka personer lägger du då in i ordet de. För synkonsulenten gjorde inget fel.
Du skrev i tråden att du förstod det med tystnadsplikt, så synkonsulenten fick inte ställa sig och informera om dig och dina hjälpmedel med mera än att hen fått tillåtelse från dina föräldrar. Så dom som ska ingå i ordet de i sammanhanget är dina föräldrar. För konsulenten gjorde det som dina föräldrar ville att hen skulle göra. Så att det inte informerades om dina hjälpmedel i din klass var dina föräldrars beslut.

Nej det är inte brist på information om hjälpmedel eller funktionsnedsättningar som leder till mobbning eller mordhot. När det gäller mordhot så är det faktiskt ett brott så man behöver inte veta ett skvatt om hjälpmedel eller funktionsnedsättningar. Och de flesta vuxna vet att det är ett brott.

Sen är det ju inte bara personer med hjälpmedel eller funktionsnedsättning som blir mobbade eller mordhotade det är nåt som kan hända alla. Jag blev själv mobbad i skolan och även i vuxen ålder och det hade ingenting att göra med nåt funktionsnedsättning. Det finns idioter i samhället som gör fel och de gör det hur mycket information de än får.

.

Farwuq
8/6/15, 6:21 AM
#39

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Skorpion76
8/8/15, 6:53 AM
#40

Det här hände på åttiotalet och en dag när jag hörde mamma och pappa prata om det här sa de att det inte skulle pratas någonting om vilken hjälp jag behövde. Ingen information till övriga klassen eller eventuellt nya lärare. Nu vet jag inte hur det ser ut.  Därför ligger inte hela ansvaret hps mina föräldrar heller.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
8/8/15, 11:07 AM
#41

#40 Men det som händer idag ligger ändå i ansvaret på konsulenterna för något som hände för 30 år sedan? Men lägg ner nu. Du smutskastar en hel grupp människor helt utan belägg. Jag hoppas du förstår själv att de som för 30 år sedan hjälpte dig (och där var det dina föräldrar som agerade fel) inte ens jobbar längre om vi ska vara realistiska.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Skorpion76
8/8/15, 12:16 PM
#42

#41 Det ligger inte på mina föräldrar enbart. Det hade varit spännande att läsa en debattartikel eller liknande från en före detta handikappkonsulent som berättar sanningen. När de jobbar med det har de tystnadsplikt och får inte uttala sig, men när de kommer ifrån det och får perspektiv på det borde de kunna förstå att de manipulerar människor att använda deras produkter.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
8/8/15, 12:17 PM
#43

#42 Men det är du som bestämt vad "sanningen" är. Det har du hittat på själv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Skorpion76
8/8/15, 12:47 PM
#44

#43 Nej, det har jag inte! Vet du ens vad handikappkonsulenter är för någonting? Har du varit i kontakt med dem?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

annia1
8/8/15, 2:11 PM
#45

Skorpion i inlägg 40 skriver du att du hörde dina föräldrar tala om det.

Så varför lägger du ansvaret/skulden på konsulenter när du faktiskt vet att det var dina föräldrar som sa att det inte skulle informeras. 

När det gäller barn så ligger ansvaret hos föräldrarna, det är dom som tar besluten som gäller barnen.

.

Calcifer
8/8/15, 2:43 PM
#46

#44 Ja, tackar som frågar, jag har koll på det. Och du har erkänt flera gånger att du baserar det här enbart på EN händelse från 30 år sedan. Det är vanskligt att dra en hel yrkesgrupp över kanten baserat på det. Jag blev illa bemött på ICA för 15 år sen, betyder det att det är ok för mig att sprida lögner om "alla" som jobbar på ICA för det?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Skorpion76
8/8/15, 2:54 PM
#47

#Hur blev du illa bemött på ICA?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
8/8/15, 3:31 PM
#48

#47 Irrelevant, då jag vet att det antingen berodde på att den personen hade en dålig dag eller den personen inte passade i det arbetet. Jag vägrar att sitta 15 år senare och snacka skit om nåt jag inte vet ett dugg om.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Skorpion76
8/8/15, 3:41 PM
#49

Jag tänkte mer om det handlade om butiksbiträden som kollar in kunderna i smyg. e låtsas pilla med varorna samtidigt som de i ögonvrån har koll på kunderna i smyg. Jag har inte varit ute för det själv, men jag vet att det förekommer.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
8/8/15, 4:13 PM
#50

#49 Och?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Skorpion76
8/8/15, 5:19 PM
#51

#50 De som har berättat att de har varit utsatta för det har upplevt det som väldigt obehagligt. det skulle inte jag hellert tycka om ifall jag upptäckte det.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
8/8/15, 6:06 PM
#52

Jag har jobbat i butik och självklart håller man ett öga på kunderna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Calcifer
8/8/15, 6:23 PM
#53

#51 Fullt förståeligt om de har hög halt av snorungar som snattar i deras  butik. Men det har fortfarande inte med tråden att göra, svara istället på min fråga istället för att slingra dig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Skorpion76
8/8/15, 7:06 PM
#54

Men jag har inte hittat på någonting alls!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
8/8/15, 7:09 PM
#55

Jo…. men det är omöjligt att diskutera med någon som gör det och saknar självinsikt att se att de gör det och som vägrar svara på frågor. Lägger ner.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Skorpion76
8/8/15, 7:22 PM
#56

#55 Varför skriver du här inne då?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
8/8/15, 7:26 PM
#57

#56 Jag tycker det är otroligt fult när någon smutskastar en hel arbetsgrupp PGA något som hände för 30 år sedan och som dessutom låg på dennes föräldrars ansvar och dessutom tycker jag det är minst lika fult att ta över en tråd som handlade om en person som nu råkat illa ut inom ett helt annat ämne än det du försöker älta i vareviga tråd på iFokus.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: