Annons:
Etikettnyheter
Läst 1015 ggr
tlover
2017-06-25 23:05

Så lång tid tar det att vara funktionshindrad

Att försäkringskassan försöker dra ner på assistans var än de kan, och lite till sen är väl ingen överraskning.

Folkbladet har kollat lite på hur FK räknar tid och räknat ut i snitt hur länge personer som söker personlig assistent gör div saker.

Jag undrar hur många som inte är funktionshindrade som skulle klara av detta.

Tex, själv tar jag betydligt längre tid än 10 minuter till att äta frukost, eller 20 minuter till att äta lunch. Jag skulle inte heller klara av att hålla toabesöken nere på 5 tillfällen á 5 min och ett tillfälle á 10 min. Att stressa på toa är ju som att be om en dålig mage.

Jag undrar också om dom som bestämmer dessa tider duschar mer än 4 gånger i veckan, de flesta gör ju faktiskt det.

Vad tycker du, är det värdigt att räkna minuter och sekunderpå detta sätt?

http://www.folkbladet.nu/375643/sa-lang-tid-far-det-ta-att-vara-funktionshindrad

l'm back

Annons:
landsbygdsbo
2017-06-26 00:35
#1

Ett sjukhus räknar på kostnader, ett ålderdomshem gör det, så varför inte inom alla de verksamheter som kommun, landsting och stat finansierar?

Det har knappast med värdighet att göra utan mer för att det handlar om ändliga resurser som ska fördelas rättvist. Har du en bättre lösning? så berätta gärna..

jokkoono
2017-06-30 13:48
#2

Hej. Att räkna minuter hur lång tid saker tar, det sättet att tänka kan ses som en gammalmodig metod. Men jag vet inte i dagsläget hur man skulle få fram det man vill få fram, genom en ny metod. Men att det behöver göras något åt det, det skriver jag under på.

Sajtadmin på Funktionshindrade iFokus.

http://funktionshindrade.ifokus.se/

landsbygdsbo
2017-06-30 15:31
#3

# 2 Så länge minuter, sekunder och timmar växlas över till kronor per timme i lön, så länge måste ju arbetsgivare räkna. Så de vet vad de ska kräva i betalning från uppdragsgivaren.

Det finns idag ingen annan lösning än den att frivilliga gratis bjuder på sitt arbete…då finns ju ingen anledning att räkna vare sig för den som gör jobbet eller den som slipper betala.

Upp till toppen
Annons: