Annons:
Etikettordet-är-fritt
Läst 1026 ggr
Eda
5/14/16, 5:00 PM

Hjultorgets hjälpmedelsmässa 24-25 maj 2016

Hjultorgets hjälpmedelsmässa 24 -25 maj 2016 på Kistamässan i Stockholm
Mässan är öppen för besökare kl. 9.00 – 17.00 båda dagarna.
Hjultorget arrangeras av RG Aktiv Rehabilitering och Personskadeförbundet RTP.
(Jag tror att det är fri entré)
**
Hjultorget är i första hand en mässa för de som själva använder hjälpmedel** men har med åren blivit en allt viktigare mötesplats för erfarenhetsutbyte mellan: hjälpmedelsanvändare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, dietister, förskrivare, tillverkare och försäljare av hjälpmedel, bil- och bostadsanpassningsföretag samt personal som hanterar hjälpmedel.

I utställarförteckningen såg jag att med bland de c:a 100 utställarna finns Inerventions, som jag tidigare skrivit om i min blogg om hjälpmedlet Mollii för personer med neurologiska skador och sjukdomar som cerebral pares, förvärvad hjärnskada, ryggmärgsskada och stroke. Klicka här 

**Se gärna Inerventions Youtubefilm med Mollii: Klicka här 
**Här är en Youtubefilm med BEAD, en elektrisk scooter för personer i rullstol, som också finns med på mässan: Klicka här

Utställare 2016 - Hjultorget: Klicka här
Om HJULTORGET: Klicka här  **
Registrering besökare: Klicka här**

Hjultorget finns också på Facebook

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
jokkoono
5/16/16, 1:31 PM
#1

Tack för tipset, är det hjultorget som var ute på älvsjömässan förut och har flyttat till kista? Tack hur som helst för tipset.

Sajtadmin på Funktionshindrade iFokus.

http://funktionshindrade.ifokus.se/

Eda
5/16/16, 5:44 PM
#2

Det är samma mässa, jag tror att den flyttade 2012 till Kista

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: