Annons:
Etikettordet-är-fritt
Läst 2125 ggr
gunillapower
5/19/16, 4:53 PM

Besvikelse.

Reagerade först på gruppnamnet. (Tänkte, Är inte funktionshinder en gammal förlegad benämning?) Men efter att läst några inlägg inser jag att det bara är jag som haft tur. Det är en skam att människor 2016 i sverige behöver använda ordet funktionshindrad istället för funktionsnedsatt.

Annons:
Skorpion76
5/19/16, 5:04 PM
#1

#1 Jag håller med och tycker precis som du att det borde heta funktionsnedsatt i större utsträckning.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

jokkoono
5/19/16, 5:23 PM
#2

Hej

Tack för din synpunkt, självklart ska man använda den rätta benämningen på funktionsnedsättning och det ska vi också göra på denna sajt. Ha det så bra och en trevlig helg, titta gärna in hit igen!

Sajtadmin på Funktionshindrade iFokus.

http://funktionshindrade.ifokus.se/

Maria
5/19/16, 5:25 PM
#3

Här kommer en bra definition på orden.

http://www.socialstyrelsen.se/fragorochsvar/funktionsnedsattningochfunktio#anchor_3

Eftersom denna sajten handlar mest om hinder i vardagen så tycker jag att sajtnamnet är korrekt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

gunillapower
5/19/16, 5:29 PM
#4

Ja, jag anser att gruppnamnet är korrekt! Besvikelsen ligger i att jag tycker att ingen ska behöva använda ordet funktionsnedsatt.

Maria
5/19/16, 6:21 PM
#5

#4 Nu hänger jag inte riktigt med i vad du tycker?

Vilket uttryck vill du ska användas?

 I ditt inlägg #1 skriver du att det är en skam att använda funktionshindrad. och i #4 skriver du att ingen ska behöva använda ordet funktionsnedsatt???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

gunillapower
5/19/16, 7:02 PM
#6

Ursäktar mig:) menar naturligtvis att ingen ska behöva använda ordet funktionshindrad.

Annons:
Maria
5/19/16, 7:10 PM
#7

#6 Med andra ord menar du att sajtens namn är felaktigt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
5/19/16, 7:38 PM
#8

#7 Jag tror att hon försöker vara politiskt korrekt och säga att Det är synd att vi fortfarande etiketteras i samhället och inte bara ses som individer?

Själv använder jag alla möjliga ord för mig och mina likar. ord och etiketter sårar mig sällan

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
5/19/16, 7:54 PM
#9

#8 Jag är nog benägen att hålla med. Det beror alldeles på ämnet tycker jag.

När det gäller tillgänglighet så är ju ordet "funktionshindrad" alldeles utmärkt då det just handlar om hinder för individen att leva som alla andra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Draken
5/20/16, 8:39 AM
#10

Jag använder ordet funktionshinder, det har jag gjort i alla år.

Sonen som är reumatiker använder också ordet funktionshinder och inte funktionsnedsatt.

Jag ser inget fel på sajtnamnet, Funktionsnedsatt är ett ganska nytt ord har jag för mig, hörde det i varje fall aldrig när pojken blev sjuk för mer än 20 år sedan. Det är på senare år det namnet (funktionsnedsatt) har börjat komma mer och mer.

Fast, om man skall hårddra det hela, så får man inte använda ord som Rullstolsbunden, damp eller utvecklingsstörd längre heller, utan alla de orden är utbytta mot funktionsnedsättning, autism eller bokstavskombinationer.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

thenameless
5/20/16, 6:58 PM
#11

Jag säger handikappad om mig själv, det är vad jag är och alltid sagt. Det hette det på 70-talet när jag var barn. Det är samma sak som med vad man ska kalla personer med afrikanskt ursprung? Allt blir et skällsord om man vill att det ska vara det?  Om man istället tar ett djupt andetag och slappnar av så inser man att ett ord inte spelar roll? Jag är handikappad, invalid,funkis,funktionsnedsatt funktionshindrad osv… osv… Alla orden betyder ju egentligen samma sak eller hur?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

jokkoono
5/21/16, 10:32 AM
#12

Hej

Nu har jag undersökt om det är genomförbart att ändra namnet på sajten. Det går tyvärr inte rent tekniskt att göra det eftersom sajten redan är upplagd och lanserad. Tack för påpekandet ändå, ha en bra dag.

Sajtadmin på Funktionshindrade iFokus.

http://funktionshindrade.ifokus.se/

thenameless
5/21/16, 3:32 PM
#13

#12 Rörelsehinder.ifokus finns ju redan så du måste ju hitta på ett annat namn och det kan  vara knepigt. Lika bar att fortsätta i samma stil. Jag tror inte det är ett allvarligt problem med själva namnet? Ämnet är viktigare.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Maria
5/21/16, 3:34 PM
#14

Jag tror också att ämnet i sig är viktigare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
5/21/16, 3:38 PM
#15

Noi skulle ju kunna samarbeta mellan sajterna? men det är upp till er som driver dem. det är i princip samma personer som besöker båda, jag märkte först inte ens att jag råkat logga in på "fel" ställe.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Loris M
5/21/16, 5:23 PM
#16

Kan någon eller TS själv förklara varför ordet funktionshinder upprör? Och varför är funktionsnedsatt bättre? 🤔Båda begrepp är korrekta och aktuella idag. Funktionshinder är inte förlegat, utan har bara en annan innebörd än funktionsnedsättning. Hinder i funktionshinder (som Maria redan skrivit) uppstår när personen som har en funktionsnedsättning ska interagera med andra i sin omgivning. Det är omgivningen som skapar hinder och det är inte personen som "bär på det" s.a.s. 

Tycker att sajtens namn är helt korrekt.

Maria
5/21/16, 5:25 PM
#17

#16 Tack, du förklarade det riktigt bra😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loris M
5/21/16, 5:31 PM
#18

#17 Tack! 🙂

jokkoono
5/22/16, 10:26 AM
#19

Jag tycker själv att det är ett bra sajtnamn. Vi som lever i funktionshindervärlden vet att man använder båda uttrycken. Tack för era inlägg. Ha en bra dag

Sajtadmin på Funktionshindrade iFokus.

http://funktionshindrade.ifokus.se/

Maria
5/22/16, 10:28 AM
#20

#19 Javisst och hinder är ju det man stöter på hela tiden.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
kim1980
6/28/16, 3:00 AM
#21

Allmänt så är folk olika känsliga. Då hackar folk upp sig på namn . För andra små sak. För visa är det stort. Visa vill liksom inte veta av vara annorlunda. Jag upplever så i verkliga livet. För min del är det vilket som nu mera. Tycker är underbara människor hur som helst. För var jag på sån här lokal med handikappade. Man får vara sen man är då inget är lustigt för dem. .♥ Troligen för oftast förståelsen finns mer då.. Jsg ändra om mitt tänkandet för främst må själva bättre. Jag har vart på sån här förre läsning på mindre ställe.. Med asperger så mina dagnåser blandat. . För ge dem morot allt går om man vill. Det var innan betydelse fulla saker försvann. . Rasa i hopp då.. Men alla kan inte vända på steken tänka tvärtom. Personal mm är friska . Vilket blir krock där med förståelsen . Upp lever jag i alla fall. . Visa eldar upp i stället för göra oss glada nöjda .. Ändå vi som har bevis på handikappet. Då ska väll egentligen sjukvården och mycket annat anpassa sig där efter vad jag fot höra nu när jag är vuxen.. Men så upplever jag inte.. Så envisheten styrkan den vinglar titt som tätt.. Synlighet sommar halv året. . Samt blir extra trögg när är varmt ute. Seg sirap i min hjärna jag alltså ! ! då jag lider av värme känslig i grova drag. . Vart sen tonåren då bodde jag i stan. . Jag sommar jobba 12 timmars häst pass. När dagen var Slut skulle jag åka hem då. Men tog fel buss åt fel håll. Så vart extra lång dag . Egentligen vore skönt gå idé när är som värst.. För det är stort bristande förståelsen i värme problem. Då sommar jobbet hade då upptäckte jag kan inte vara som vanligt folk.. Så där nån stans börja jag möblera jag om mitt tänk. Det tog lång tid .. Bibliotek liv i alla katorier. . Sen länge har jag accepterat mig själv då syns tydligen inte mitt efterblivna jaget. . Där av får inte det jag hade fot innan jag trolla bort efterblivna utsidan mm.. Ser man på kort när var liten så syns det helt klart. Därför blivit drabbad med antar jag.. Samt upplever enorm skillnad på då tid nu tid ! Upplevelsen är enorma då tid. Mot nu tid på alla sett. Namnet duger utmärkt kram . . Livet är motstånd. .

jokkoono
6/28/16, 2:14 PM
#22

Tack för ditt inlägg, ha en bra dag!

Sajtadmin på Funktionshindrade iFokus.

http://funktionshindrade.ifokus.se/

gunillapower
7/29/16, 8:13 PM
#23

Jag(ts) har inte varit här på länge och kunnat förklara mig. Vad jag reagerade på är egentligen varken namnet på gruppen eller vad vi funktionsnedsatta/funktionshindrade kallar oss. Utan mer att människor i sverige 2016 ska behöva använda sig av ordet "hindrad" som ändå är något negativt. Just nu är ju allas lika värde på tapeten. Altså borde mer göras för att ingen människa ska känna sig hindrad. Whatsoever Jag hoppas jag kunnat förklara mig.. (allt låter så bra innan det lämnar hjärnan.):)

thenameless
7/29/16, 11:44 PM
#24

Sajten heter kanske funktionshinder pga att rörelsehinder var upptaget?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
7/30/16, 8:19 AM
#25

I mina öron låter nedsatt lika negativt som hindrad.

Egentligen tycker jag hindrad låter bättre för det är ju just vad det är…ett hinder och hinder kan man övervinna.

Nedsatt låter för mig mera som något bestående och utan lösning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
7/30/16, 10:07 AM
#26

jo jag är ju både och känns det som. jäg är hindrad och ser ingen väg ur min "fälla" det finns säkert en?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Paprika12
8/1/16, 12:28 AM
#27

Hinder eller nedsättning. . Det är ord som för olika individer beroende på ställning och erfarenhet tolkas på olika sätt. För vissa är det negativt men inte för andra. En tolkningsfråga närmare bestämt. Jag själv ser inget negativt i de båda orden.

Annons:
kim1980
8/10/16, 3:37 AM
#28

#27 exakt så jag tänker ! Jag förstår dem , kan ofta känna av folks negativa tänket. . Visa har jätte svårt . Vända på saker ting.. Dvs att det blir form av kultur krock med förståelsen för folks sett säga saker ting.. Inligigt mig så är det många som inte tänker sig för på längre sikt.. Som sagt har insett med att är hemskt svårt för många våga orka vara sig själva.. Och att många känner är stämpel med vara handikapp förhinder. .. se ner på oss . Min erfarenhet så är vi med ned satta som är smarta om man bara vill och vet vad man vill uppnå.. Lättare låta positiv åt andra . En sig själv.. Förutom tandläkaren ser det som tandmasaör. .) Menar om folk kunde vända på saker ting . Så blir det mindre motstånd. . Vi handikappade har fantastiska egenskaper som inte vanligt folk har. . Dvs vi själva som sätter hinder i bland.. Jag hade inte velat vara vanlig människa. . Kort period när jag var yngre så hata jag för den jag var .. Men hade inte kunskap om hantera för den jag var. . Och alltid följt mitt innre. Låg till lit till folk . Dvs ned tryckta av min tro osv . Den biten bevara jag i lås bom ..när var försvarslös låg till baka dragen .. Är ändå oftast avundsjuka med våga vara den man är! Dvs gjorde alla försök för skulle ramla ner i saker som är vanligt. . Men jag gick inte på det .. Tänkte ständigt på konsekvenserna. Dock är nog min farmor i andevärlden som vart med styrt ställt upp när ingen levande lyssna el förstodd en på rätt sett. Och det är så en i dag och starkare band. ) Var väldigt arg som ung lätt.. Folk orsakar dock flacsbak. Nu mera är helt annan helt enkelt är nöjd med det har uppnått. . Tänker utan för min box. När inte vanligt folk fattar mitt månde . För på ytan ser inte folk genom.. Trotts är sån utbildning mm borde ha kunskap då.. Då stället för bli as arg.. Så visa jag på bild sanningen .. som vore autism inte förstår språket och synen .. Det gav effekt må jag säga mer en hade räknat med .. så är nöjd med kan oftast hantera mig själv bättre hade förstås vart dröm finna likasinnad .. för klart händer blir svårt hanterbart när händer saker som visste om i för väg. Men tog det inte på alvar tyvärr . Vilket ger konsekvenser att jag förkastar mig när jag blir sårad besviken .. Saken är ont om rätt folk med hjälpa till på rätt sett.. Historien här handlar om min far gick bort . Psykolog allt det är skandal vanligt folk tror är så enkelt bara . När blir nekad göra fler tester .. Min ovanliga väg på lagligt sett har vart mer stöd en nått annat .. Kan bara tycka synd att folk inte ser allt som öppet hav se möjligheter klura ut saker på sund nivå lagligt. Övertygad om att folk hade mått bättre då även känsliga personer. . Dvs mina idéer kan tyckas löjligt . Men för mig har det hjälpt . Mer ska hyran fyllas på men svårt dagens samhälle .. trotts är 2016 (… Långt i från alla är inte mogna el redo för min väg syn sett. . Så bara noterar hittar alltid nått sett för få ut idén el alment ut lopp.. Men cykla röra på sig och skriva är viktig bitt givet vis flocken min och min box ! ) ♥ Ger mer en tala med folk som ändå tyvärr valt fel jobb ! Det jag siter fast i vet jag inte en hur jag ska plöja genom.. Men det kommer med tiden antar jag ! ) Kram Ha en trevlig dag ! )

thenameless
8/10/16, 10:13 AM
#29

Det där lät Zen buddhistiskt…." Alla ska vara sig själva typ".  

Det funkar inte  i verkligheten då alla inte är kreativa och positiva individer.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

kim1980
8/10/16, 11:25 AM
#30

#29 tyvärr inte är det så.. Har inte alltid vart det . Handlar även om mogenhet och hur modig man är med så klart. . Många missar möjligheter menar jag oxså. . Just jag tolkar även hur energin känns .. Styrka har många om man orkar vågar .. Jag tycker bättre om såna som har hinder på olika sett. Papper på för den man är . För mig är det enorm skillnad . Menar att oftast har handikappade hjärta på rätt ställe menar jag. .

Maria
8/10/16, 11:30 AM
#31

#30 Jag ber om ursäkt men jag förstår inte vad du skriver och vad det har med trådens ämne att göra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kim1980
8/10/16, 11:39 AM
#32

Är lugnt Maria är speciellt folk som kan förstå .. Alla gör nog så gott man kan i allt .. Just jag är speciell . Visa förre kommer det att får bli tal så kan jag lättare svara på det inte du förstår. Visa är bara så hur en jag gör liksom..

kim1980
8/10/16, 12:30 PM
#33

För trodde jag verkligen att äldre oftast skulle förstå bättre en tonåringar . Men å andra sidan handlar det även om behovet viljan . Hur som helst har trott fel totalt . Handlar mer individ hur den är faktiskt bakgrund massor annat.. Likasinnade energi .. Är enormt kul när man väll lär sig hantera tolka inne om bords personen i frågan säger jag förstår hur fu tänker . Så på så sett så blir det mer balans på till varon ha flexibelt syn från fall till fall. . Sen är det extrem vanligt just fokus sidan att folk inte säger i vad dem inte förstår.. Då är tal spype som bara finns kvar.. Som liten hade folk svårt förstå mig tolka mig rätt . Men i dag känner jag energin så sliper bli missförstånd el flachsbak . Då har lätt blicka bakåt hur folk har vart.. Har tidens överagera då synlighet när är flera st samtidigt och samma dag då kockar det över.. Så är alla men alla reagerar olika. . Men envis vill defetift ge alla chans för dem som verkligen vill det. .

thenameless
8/10/16, 1:46 PM
#34

Jag vill smaka lite på vad du käkat, Verkar skoj?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
kim1980
8/10/16, 2:35 PM
#35

Haha naturlig skönhet ! P

kim1980
8/10/16, 2:43 PM
#36

Även jag har mörka dagar faktiskt . Men anser värden behöver lite ny tänk och gnista. . Responsen kommer via osynliga vägen . Fnittrar helt för mig själv när jag tar in energier tolkar så blir livet roligt faktiskt .. .vanligt folk finns det för många av så . Udda är mitt unika syssla meningen med orka. . Sen att år för svårt för visa. . Det kan inte jag rå över faktiskt inte.. Hjärn gymnastik mår alla bra av.. ♥

kim1980
8/10/16, 3:20 PM
#37

Det som är det sköna med oss . Bara för vi är fysiskt hinder . För det förhindrar inte tänket samtidigt då är det stop i systemet så att säga. . ( både huvudet och benen. Nä fan så illa är det inte så blir lättare nästa steg hopp hinder .. Sen liten har jsg fot lärt mig vända vrida på allt alla bitar då man hittar svaren .. Om inte kommer nån jäkel river pysslet. . Men allt handlar väll om rätt plats vilket är klurigt har jag märkt .. Men lär sig med tiden . vart man ska gå om vägar för just alla har inte alla hästarna hämma ord språk. . ) Hoppa hopp repa normalt kunde inte jag.. Så vände på det körde bak länges funka ut märkt. . Det är lagligt tänka på nya sett ! Nu får man lyssna på kroppen en vara så spåtan som för.. musik funkar ut märkt med blir form ur ladninig på ett sett.. men skriva på sitt sett är banne mig mycket till föreställande dagar extremt coolt svävande matta från 70 80 talet barn program. . . . Min värd det jag mins så bryr sig inte ned satta om hur man skriver. Så länge man är sig själv så är det guld kant.. Har left i sån värd med extrem LSS behov. . Så dom är långt från data värden är i dag. . Undrar just vad dom gör om ens har dator sånt.. Blir oftast glada av ny tänk lite fart fläkt innan för huvudet som stimulerar huvudet ! ♥ Sväva i väg från sin egen vardag. . Känns som det behövs vind pust av annorlunda energi tänk smörja upp gång järnet . Hur som så roar jag alltid nån . Sån jag är bjuder på mig själv. I bland så sprutar det ut sånt Hej vilt ! )

Maria
8/10/16, 3:53 PM
#38

Jag förstår fortfarande inte vad det har med orden funktionshindrar och funktionsnedsatt att göra.

Kan du inte starta en egen tråd om dina tankar som flyger?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kim1980
8/10/16, 5:02 PM
#39

Saken är bara att olika ord ut tryck är så att det behövs liksom piffa upp par snäpp liksom.. Se inte handikapp som problem ner tryck om oss själva. Inser att är få som kan se saker ting på flera sett.. I stället för se det negativa i hela.. Jo kan jag väll . Men mer fokus på en sak i taget försöka även tankar spinner i väg lätt .. Sista var mer humor piffa upp finns dem behöver det .. Hjälp på traven.. är ej så enkelt med se så bara i det . Som 27 beskrev kort gott.. men alla är inte kort gott. .

Maria
8/10/16, 6:36 PM
#40

#39 Vilket ord tycker du ska användas. Funktionshindrad eller funktionsnedsatt eller har du något annat förslag?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kim1980
8/10/16, 6:47 PM
#41

Som är ledigt nä som piffar upp det folk tappar gnistan hopp .. dvs många vågar inte göra utredning . För stämpel på pannan svider när utvecklas samtidigt. Förstår folks känslor . Tänker även med som hinder på vägen. . Menar att vi får kämpa smula mer se ljuset. . Och är själv känslig i bland står för det ! )

Annons:
Maria
8/10/16, 6:50 PM
#42

Vilket ord använder du som beskrivning?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kim1980
8/10/16, 6:56 PM
#43

Jag använt tidigare livet fast tyvärr så tolka dem det som sår . Det var inte min mening. Blir så svårt när kommit bit på vägen. Märker att folk tappar hakan. . Att tänker oftast mig för.. ordet syftar på var vuxna barn . Men klurar på gör jag . Är synd.. Personligen så kör jag Rak väg ADHD mm.

kim1980
8/10/16, 7:05 PM
#44

Min utredning hade på råd stöd . Tyckte begåvning handikapp lätt bäst för just jag är mycket i en samma krop. .. Att Är gåva inte se ner på det här.. Dvs har vänt på hela steken klacken. . Folk inte kan oss på rätt sett.. Vilket blir psykisk o hälsa själv skadebetende mm.. Blir så mycket jobbigare inte acceptera hur man är. . Gå låtsats vara nån annan en vad jag är inte min grej dölja för den jag är.

Maria
8/10/16, 9:02 PM
#45

Jag blev tyvärr inte särskilt klokare på de svaren.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kim1980
8/10/16, 9:48 PM
#46

Nähe . Blandras sort då för min egen del ! Allt inte löst sig så har inte uppnått hela min bit för denna är . Läkaren skapar förhinder med få göra testen.. Tänkt ut plan .. ska gå på nått vänster även mitt inte syns det som är övernaturliga . Stannat i ålder får visa leg en som vore 17 ja tack förstås ) Menar siter inte rullstol el nått sånt. Sen har även jag mycket lära mig givetvis. .

kim1980
8/10/16, 9:54 PM
#47

Samhället skapar hinder för mig komma vidare till nästa mål . Det tar längre tid en vad jag trodde. . Så i bland blir arg på mig själv att jag blir för arg bytte spykratin . För dom kom mot öm tå ignorera min far begravning . Då var det domnat fokus . Nu efter hand så ångrar jag förhasta mig innan fick veta deras svar. . Så livet kommer bli rörigare en vad är.. För att samhället måste lära sig skilja på till ex ADHD bipolär. . Det som gör hela osynligt komplicerat. . (

thenameless
8/10/16, 10:52 PM
#48

#47 Inte för att vara elak, men jag misstänker att du överdoserar adhd medicinen?

Men jag tror denna debatt spårat ur? förmodligen kommer några känsliga själar att börja ta illa vid sig av alla de nya orden för vad vi är, spelar ingen roll.

Jag är den jag är mitt funktionshinder är ett handikapp för mig i vardagen både fysiskt och genom de glasväggar som samhällets attityder bygger upp

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
kim1980
8/10/16, 11:24 PM
#49

Kan förtygla att inte gör det tar mindre en många gör Sen så att just jag har bred syn på allt .. Sen så dessutom får kanske gå till baka i gamla mönster för uppfostra folk på sjukvården ! Sen så får för övrigt folk tro vad dem vill . Men jag har koll på mina bitar .. Fast blir för det rörigt för inte får rätt vård .. Helst el dröm är att skulle vilja byta min hjärna så får folk se känna själva hur är vara sån som jag är. . Samtidigt skulle lätt kunna få utreda vidare. . Dvs har inte alla namn på den jag är.. .är ändå en själv som känner sig själv .. Maria jag har nog redigt ut det där under kvällens gång .

Maria
8/16/16, 10:36 AM
#50

Jag har läst igen men tyvärr blir jag inte klokare på vad det är du skriver så vi kanske kan avsluta det här och försöka återgå till  trådens ämne som är "gruppnamnet".

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: