Annons:
Etikettordet-är-fritt
Läst 693 ggr
Skorpion76
10/3/16, 7:32 AM

Relationer med betoning på Funktionsnedsatta?

Vad säger ni andra? Skulle det bli en bra sajt? Det finns redan en sajt som heter Relationer, men som funktionsnedstt är det lite speciellt och det finns relationer med andra personer som det blir stark fokus på.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Maria
10/3/16, 9:40 AM
#1

Jag fattar nog inte riktigt.

Menar du relationer mellan funktionsnedsatta eller vad menar du med "andra" personer?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
10/3/16, 2:52 PM
#2

I en sådan sajt skulle man kunna ta med:

  • Partner, man+kvinna (kille+tjej)
  • Barn
  • Syskon
  • Kompisar
  • Elevassistenter
  • Personliga assistenter 
  • Ledsagare
  • Kontaktpersoner
  • Boendepersonal

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
10/3/16, 7:13 PM
#3

Då fattar jag.

Är det inte bättre att sajtvärden och du härinne skapar olika kategorier istället på en redan befintlig sajt så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
10/3/16, 9:39 PM
#4

Jag håller med Maria men tror också att du kan skapa trådar i de ämnena på " Relationer"? Bara du formulerar dig bra så folk förstår vad du menar. även funktionshindrade går ju in på den sajten

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Skorpion76
10/4/16, 7:30 AM
#5

#4 Problemet är att jag inte ens kommer in där,. jag är avstängd därifrån och även från Kvinna iFokus och när jag har frågat hur länge jag ska vara avstängd därifrån har svaret blivit "för alltid".


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
10/4/16, 8:05 AM
#6

Har du pratat med sajtvärden härinne då om att skapa nya grupper. Det är ju så att säga något som ni tillsammans kan resonera er fram till eftersom du är Medarbetare.

Annars har du ju fria iFokus där du kan starta upp för att se om det finns intresse.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
thenameless
10/4/16, 10:17 AM
#7

Det är ju inget som hindrar dig att skapa en relationsgrej härinne om Sajtvärden går med på det? diskutera internt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Skorpion76
10/8/16, 8:00 AM
#8

Jag har skickat ett pm med en fråga till honom, men har har inte svarat.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

thenameless
10/8/16, 3:41 PM
#9

Okej Det finns en kategori härinne som heter "Hitta nya vänner" Där kan du säkert skapa lite trådar i det ämnet? Den verkar bra. "Hitta nya vänner" Brukar vara en omskrivning för kärlek  ibland.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Denna kommentar har tagits bort.
Paprika12
10/30/16, 9:19 AM
#11

Det jag tänkte på (fast det kanske inte är vad denna sigt hade i tanke) Var relationer mellan tex en funkis och en icke funkis. Hur det är att ha en relation med någon som har ett funktionshinder tex. Eller att vara gift / sambo men de samma. Hur anorlunda vardagen blir på gott och ont. Tipps på hur familjen kan anpassa sig så allt flyter på när man tex har barn och en partner med funktionshinder. Hur det är att kanske ha assistenter i familjen eller liknande. Nu kanske tråden skulle handla om andra saker? Men det skulle jag tycka vore mycket intressant

Skorpion76
10/30/16, 10:12 AM
#12

#11 🍸
Jag höjer glaset och säger SKÅL! Faktum är att just precis det är en mycket viktig pusselbit som det pratas väldigt lite om. Hur klarar man av att leva med alla förvånade och ibland  ogillande blickar? Hur hanterar man alla jobbiga frågor och fördomar?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

thenameless
10/30/16, 12:26 PM
#13

#12 Där har ni kommit fram till något bra tycker jag med skriv om det och se vad som händer?

Kanske någon "normis" vågar testa en "funkis" efter det?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Paprika12
10/31/16, 5:15 PM
#14

Jag är en Normis som har en Funkis karl 😄😄 Därför tyckte jag frågan var intressant. . Han har alla möjliga tänkbara funktionshinder

thenameless
11/1/16, 3:36 PM
#15

Det e väl bara att fråga Jockoonoo om han vill starta en sådan grupp eller som det räcker med att skriva kontaktannonser i "Hitta nya Vänner"c Sektionen?Den täcker ju rätt mycket..

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
11/1/16, 3:49 PM
#16

#15 Ja det borde ju vara lätt.

För ni har väl kontakt med varandra i PM i administrationen på sidan? Eller någon dold administrationstråd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
11/1/16, 4:06 PM
#17

#14 Såg du mitt pm?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

thenameless
11/1/16, 4:41 PM
#18

Jag startade en Kontaktannonstråd på hitta nya vänner

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
11/1/16, 4:54 PM
#19

#18 Så bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thenameless
11/1/16, 7:32 PM
#20

Själv söker jag en snuskigt förmögen vacker äldre kvinna i sina bästa dagar  och allvarliga hjärtproblem . Skämt åsido

Men ja ni behöver ju inte bara söka kontakter där? även som hon efterfrågade, Diskutera fördomar inom dejtamdet

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Paprika12
11/2/16, 5:22 PM
#21

Det finns säkert kontakt sidor här på Fokus att surfa runt på om man är ute efter sällskap av olika valörer. Men en sida med tipps för de som bor i hop/ska flytta ihop eller liknande hade varit toppen!! Som sagt så har jag en karl. Han har funktionshinder och särskilda behov. Vi ska flytta ihop till mitt hus. Men han behöver anpassat. Bara en sån sak.. Kan "jag" få anpassning så att han kan flytta dit? Eller måste jag fixa ut egen ficka? Kan jag i så fall söka ersättning för detta sedan? Såna frågor skulle man kunna ta upp.. Eller hur det fungerar med assistansen? Har nån märkt av att försäkringskassan fått upp ögonen när man blir sambo? Skär ner ass timmar för att man bor ihop? Finns mycket att prata om 😊

thenameless
11/2/16, 9:35 PM
#22

#21 Anpassningsbidrag tror jag finns? har hört talas om det. Om det finns kvar vet jag inte dock? Men kolla med byggnadsnämnder och liknande

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Paprika12
11/3/16, 6:03 PM
#23

Aha.. jag ska kolla upp det Tack! !

thenameless
11/3/16, 6:17 PM
#24

Lugnt eller om det är hos kommunen man kan få bidrag/hjälp med anpassning av  bostad?

Bostadsanpassningsbidrag?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Paprika12
11/4/16, 11:22 PM
#25

Ja det har jag hört talas om. Ska ringa på måndag. Man kan ju inte få mer än ett Nej till svar.

thenameless
11/5/16, 2:32 AM
#26

Du kan få en hel harang på byråkratsvenska

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Paprika12
11/6/16, 9:48 PM
#27

Ha ha ha! ! Tur för mig att jag kan snacka byråkratiska tillbaka

Annons:
Upp till toppen
Annons: