Annons:
Etikettanhöriga
Läst 431 ggr
Draken
3/15/17, 11:21 AM

Störning av social funktion hos barn

Har ingen aning under vilken kategori jag skall lägga min fråga, så jag valde Anhöriga, eftersom det gäller min dotter. Flytta gärna till en mer lämplig kategori om det hamnar fel.

Jag har under hela hösten och våren haft min dotter under utredning, för vad vi trodde var antigen Autism eller ADHD/ADD, vilket det nu har visat sig att det inte är. Utan hon har en diagnos som kallas:

Störning av social funktion hos barn. Samt att hon har en sömsstörning.

Jag har sökt på nätet och jag har sökt i forum, men hittar ingen information överhuvudtaget om detta. Mitt hopp är nu att någon här inne kanske vet var jag kan vända mig, vilka sidor man skall kolla eller tom själv har erfarenhet av detta och kan hjälpa mig, så jag kan hjälpa min dotter.

Lite bakgrund:

Min dotter blir 9 år i maj, hon är yngst av 9 syskon. Hennes pappa och jag är gifta, det förekommer varken bråk eller någon form av missbruk i hemmet. Två av hennes bröder har diagnoser den ena (16 år) har ADHD med autistiska drag samt OCD och sömnstörning, den andra (14 år) Har autism/Aspberger och sömnstörning.

Min dotter har ett beteende som kan passa in under både ADHD och Autism. Hon är fruktansvärt utåtagerande och slåss, samtidigt som hon rätt vad det är kan blockera fullständigt, krypa ihop, nästan i fosterställning, och bli fullständigt okontaktbar.

Är det någon här inne som har någon erfarenhet av detta, eller vet om någon sida man kan vända sig till. Jag funderar även på om hon kan vara feldiagnostiserad. Hon är på BUP's bedömningsenhet just nu, men som jag förstog det så skall hon slussas vidare till habiliteringsenheten, ganska snart.

När hon väl är inskriven på Habiliteringen, kan jag be dem göra en egen bedömning utöver den som BUP redan har gjort, för jag tror, som sagt, att det ligger något mer bakom hennes beteende. jag tror att hon har någon form av autism, mycket tyder på det, men jag vet också att BUP inte har så mycket erfarenhet av just de autistiska diagnoserna, utan de är mer inriktade på ADHD ADD o.l diagnoser.

Hoppas någon kan hjälpa mig ur min totala förvirring just nu

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Honestyisdead
3/15/17, 11:29 AM
#1

Fråga gärna inne på bokstavsfolk också.

Draken
3/15/17, 11:35 AM
#2

Då kopierar jag texten och lägger den även där.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: