Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 1609 ggr
Maria
2017-11-18 10:47

Stjälpmedel ;-)

Jag har ju problem med balans och med att röra mig där det är mycket runtomkring eller golv/gator som har mönster.

På många arbetsplatser så har golven fått tejp för att synskadade lättare ska ta sig fram och även ute i stan så är underlaget anpassat för synskadade med "ränder" eller plattor som ligger åt olika håll.

För mig är det jättesvårt, så att anpassa för alla är inte alltid lätt. Vem ska man prioritera?😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Aleya
2017-11-18 10:51
#1

Jag har märkt liknande. Och det är inte kul att fastna med en fot som inte känner nått i dessa saker och så håller man på att flyga framstupa. Eller värsta golvet enligt mig: när hela golvet är tapetserat med mattor. Vem tusan kommer ens på en sådan idé? Sådana affärer går jag inte ens in i.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Pyttelite
2017-11-18 10:53
#2

Tror dessvärre inte att det är en prioriteringsfråga just nu, man har helt enkelt inte tänkt på att detta leder till problem för andra grupper.

Oftast är det konceptet en sak i taget utan att inse konsekvenserna.

Man borde uppmärksamma att det finns många som har balansproblem av olika anledningar. Tror att det är något av ett "dolt" problem idag.

Att ha balansproblem uppfattas ofta felaktigt att man är onykter eller påverkad.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
2017-11-18 11:00
#3

#2 Jag behöver ju egentligen ingen krycka men jag går med en krycka när jag är ute på grund av att jag vinglar och inte vill bli tagen för onykter😉

Jag tror också att det är ett dolt problem men det hade varit spännande att få "siffror" på hur många det påverkar jämfört med hur många som är synskadade.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[SonjaG]
2017-11-18 11:16
#4

Det jag kan störas av i butiker och gallerior o dyl är att man lagt in BLANK marmor eller sten som golvmaterial.  Och ofta i olika färger och rutor Det är svårt att se om det är färg/mönster eller en avsats.

Maria
2017-11-18 11:17
#5

#4 Jag håller med.

Jag har t.om svårt för gammaldags fiskbensmönstrad  parkett.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Vixxen
2017-11-19 00:29
#6

Förstår och upplever samma sak som er med detta!

Annons:
Maria
2018-02-13 18:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här kommer en bild från mitt jobb

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2018-02-13 18:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

En till

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mr Purple
2018-02-26 08:51
#9

Bra exempel. Fler borde ha dessa markeringar!

Maria
2018-02-26 08:53
#10

#9 Tänker du inte alls på de som har balansproblem?

Jag tycker det är en avvägningsfråga faktiskt. Det som är bra för en grupp ställer till besvär för en annan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
[SonjaG]
2018-03-04 11:17
#12

???

Maria
2018-03-04 11:19
#13

Har anmält #11 och hoppas att fler gör det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
thenameless
2018-04-08 00:38
#14

Vad stod det i #11?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
2018-04-08 07:10
#15

Jag minns inte.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: