Annons:
Etikettintressepolitiska-frågor
Läst 1060 ggr
Eda
2018-02-16 18:10

Avskaffa Assistensen för barn & gamla!

Har ni läst om av regeringens utredning? AVSKAFFA ASSISTENSEN FÖR BARN OCH GAMLA!  

Funktionshindrade barn under tolv år och äldre över åttio år ska inte ha rätt till personlig assistans. Det föreslår regeringens utredare i den kommande LSS-utredningen som SVT Nyheter tagit del av.

Regeringens utredare, Gunilla Malmborg, har i uppdrag att se över LSS, lagen som ger vissa funktionshindrade rätt till personlig assistans.

Det förslag som nu skickats ut till experter på området som SVT Nyheter tagit del av innehåller förslag som kraftigt reducerar rätten till assistans. Barn under tolv år föreslås oavsett funktionshinder inte få hjälp av personliga assistenter.”

Även om nya insatser för barn under 12 år i viss mån skall ersätta avskaffandet av assistansen och de som fyllt 80 skall få hjälp av kommunens äldreomsorg, så innebär det kraftiga inskränkningar, speciellt för personer som skadas eller blir funktionsnedsatta efter 65 år.

Se: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringens-utredare-avskaffa-assistansen-for-barn-och-gamla

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
[AnimeV4]
2018-02-16 18:15
#1

Som om det inte är illa nog redan! Jag tror att regeringen VILL ta död på folk.

thenameless
2018-04-08 00:41
#2

Nuvarande sossar vill avskaffa alla framsteg dear föregångare införde i samhället.

Personligen tror Jag att Magdalena Andersson inte har höga tankar om Funktionshindrade? Soialrealist?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: