Annons:
Etikettordet-är-fritt
Läst 570 ggr
Eda
2019-04-14 10:45

Rehabilitering i varmare klimat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Foto: SRC:s hemsida

Rehabilitering i varmare klimat

Om rehabiliteringsanläggningar i varmare klimat för reumatisk sjukdom och neurologisk sjukdom eller skada skrev jag om i min blogg redan år 2015, men sedan dess har en del ändrats både när det gäller vilka anläggningar som är aktuella och länkar som ändrats. 

Jag har därför nu gjort en uppdatering där det står hur rehabiliteringen går till och hur man söker. 

De anläggningar för klimatvård och rehabilitering utomlands som jag hittat på nätet finns på Teneriffa, Gran Canaria, spanska fastlandet, Montenegro och USA. 

Se: https://handikapptips.wordpress.com/2015/05/28/rehabiliteringsanlaggningar-i-varmare-klimat-for-reumatisk-sjukdom-och-neurologisk-sjukdom-eller-skada/#more-2634

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
2021-03-06 08:21
#1

Länkarna är nu uppdaterade och en del har ändrats sen jag skrev detta.

Vissa anläggningar är tillfälligt stängda på grund av Covid-19, men eftersom ansökningstiden brukar vara lång kan det ändå vara tid för ansökan.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: