Annons:
Etikettrörelsehinder
Läst 646 ggr
Eda
2019-12-13 17:58

Förhöjning av stolar, bord och sängar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har just uppdaterat ett gammalt blogginlägg som handlar om förhöjning av möbler. Dels hur man själv kan förhöja möbler och dels var förhöjningsklossar, koner, klossar, förhöjningsben och hjul finns att köpa.

Bordet på bilden har förhöjningsben i plast, praktiska men enligt min smak fula. Det finns förhöjningar i olika material t.ex. i trä, men de vanligaste är nog de i plast.

Ett alternativ om man skall hälsa på någon som man vet har låga stolar och soffor är att ta med sig en dyna. Sådana finns att köpa i olika höjder, en del är försedda med handtag.

Andra alternativ för att lätt komma upp ur stolar är uppresningskuddar som finns både elektriska och manuella, dessa är lösa och går att placera i befintlig stol.  

Se vidare:https://handikapptips.wordpress.com/2013/11/27/forhojning-av-befintliga-sittmobler-bord-och-sangar/…………………………………………………………………

Är det någon av er som har erfarenhet av bra respektive dåliga  möbelförhöjare?

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: