Funktionshindrade iFokus

Funktionshindrade

Etiketttillgänglighet
Läst 499 ggr
Eda
2020-06-18 15:51
2

Båtar som också passar rullstolsburna

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

**Om fritidsbåtar som också passar rullstolsburna skrev min man och jag redan 2014 ett blogginlägg som jag nu uppdaterat.
**

**De flesta av dessa båtar är av aluminium, men jag hittade en i plast som har fällbar ramp och inte är fullt så dyr.

Jag har också skrivit lite om Handicat, Skota Hem och SFFF.
Handikat** och Skota Hem bedriver seglingsverksamhet för personer med olika former av funktionsnedsättning.
SFFF (Sveriges Funktionshindrades Frilufts & Fiskeförening) erbjuder dig som rörelsehindrad eller funktionsnedsatt olika typer av friluftsaktiviteter med bas i Naturreservat Tranvik, Norrtälje.

Sen har jag också med en litteraturlista som handlar om båtar.

Se: https://handikapptips.wordpress.com/2014/11/05/fritidsbatar-som-aven-passar-rullstolsburna/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2025-03-10 11:44
0

Länkarna till blogginlägget om fritidsbåtar är nu åter uppdaterat

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.