Funktionshindrade iFokus

Funktionshindrade

Etikettfunktionsnedsättning
Läst 72 ggr
Eda
2024-06-27 13:40
2

Facebookgrupper gällande funktionsnedsättning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har i min blogg skrivit om: HUR MAN HITTAR FUNKTIONSRELATERADE FACEBOOKGRUPPER och om skillnaden på OFFENTLIGA, PRIVATA, SLUTNA/HEMLIGA GRUPPER & SIDOR.
Se: https://handikapptips.wordpress.com/2024/06/08/hur-man-hittar-funktionsrelaterade-facebookgrupper/

NÅGRA AV DE GRUPPER & SIDOR JAG SJÄLV GÅTT MED I ELLER FÖLJER GÄLLANDE FUNKTIONSNEDSÄTTNING:
Adaptive Clothing for Special Needs 680 medlemmar · Privat grupp
Anhörigas Riksförbund 4,2 tn följare
FUB – grupp för samtal och tips Offentlig · 10 tn medlemmar · 8 inlägg per månad Funktionshinder/Funktionsnedsättning/Funktionsrätt/Funktionsvariation Offentlig grupp · 1,4 tn medlemmar
Hjälpmedel för vuxna/ barn med funktionsnedsättning Privat grupp · 2,2 tn medlemmar
Neuroförbundet 18 tn följare
Ny teknik för oss med funktionsnedsättning Offentlig grupp · 975 medlemmar
Resetips i rullstol Privat grupp · 6,2 tn medlemmar
Stiftelsen Svenskt Demenscentrum 4,1 tn gilla-markeringar
Rullstol Offentlig · 167 medlemmar

Skriv gärna om ni känner till fler relevanta grupper!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

1. INLEDNING.2. SKILJA PÅ OFFENTLIGA, PRIVATA, SLUTNA/HEMLIGA GRUPPER & SIDOR.3. EXEMPEL PÅ VAD MAN KAN SÖKA & SÖKORD  4. VILKA GRUPPER JAG SJÄLV GÅTT MED I GÄLLANDE FUNKTIONSNEDSÄTTNING5. LÄNKAR..................................................................................................1. INLEDNING: Detta inlägg handlar om Facebookgrupper och Facebooksidor med anknytning till funktionsnedsättningar. Facebook grundades redan 2004 av amerikanen Mark Zuckerberg. Facebook är ett socialt nätverk med…