Funktionshindrade iFokus

Funktionshindrade

Etikett: ordet-är-fritt
Läst 77 ggr
Eda
0

Om WIN-WIN med hemrehab i Kalix

Vad jag nyligen läste som jag tyckte verkade bra är att de i Kalix utvecklat nära vård genom rehabilitering i hemmiljö efter en stroke. Ett team åker hem till personen och arbetar med rehabiliteringen på plats. Resultaten visar att patienterna kommer fortare tillbaka och sjukhuset i Kalix får fler lediga platser. En win-win-situation.

Om du vill veta mer om detta klicka på länken där bl.a. en film visas (3.40 minuter) som berättar om en kvinna som ramlade illa och fått en hjärnblödning och därefter en stroke. Efter en månad på sjukhus kom hon hem i rullstol, därefter kom hemteamet och hjälpte henne med fortsatt rehabilitering.

https://skr.se/tjanster/merfranskr/larandeexempel/larandeexempel/winwinmedhemrehabikalix.31814.html?fbclid=IwAR38CMsEwEMfMm5LYWEhLRDqNH9OQBr6zcaCKfAzwnchcl050uyuGWGqzYU

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Pyttelite
1

Bra med kreativa lösningar - rehabilitering i hemmiljö ger ju bättre förutsättningar till att träna på vardagliga situationer.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.