Funktionshindrade iFokus

Funktionshindrade

Etiketter: rörelsehindertillgÀnglighetfunktionsnedsÀttningrullstolrullator
LĂ€st 28 ggr
Eda
2026-03-31 11:46
0

🚌 Åktips med SL-buss vid funktionsnedsĂ€ttning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

🚌
Vill du kĂ€nna dig tryggare nĂ€r du Ă„ker buss med SL – trots funktionsnedsĂ€ttning eller nedsatt rörlighet?
Jag har samlat praktiska Ă„ktips om allt frĂ„n pĂ„stigning och balans i bussen till hur du reser med rullstol eller rollator. Du fĂ„r ocksĂ„ veta vilka rĂ€ttigheter du har, hur du fĂ„r hjĂ€lp – och hur du klagar om nĂ„got inte fungerar.
Tryggare resor ska gĂ€lla alla.💙

Det hÀr bygger pÄ en informationstur med SL och Keolis, kompletterat med egna erfarenheter.

👉 LĂ€s, spara och dela gĂ€rna vidare till nĂ„gon som kan ha nytta av detta! https://handikapptips.wordpress.com/2016/11/16/aktips-vid-funktionsnedsattning-med-sl-buss/

♿ Blogg om hjĂ€lpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsĂ€ttning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips pĂ„ klĂ€der & handarbeten vid funktionsnedsĂ€ttning. www.textilochtips.wordpress.com

đŸŒșBloggarna Ă€r ideella, jag sĂ€ljer inget och har ingen ersĂ€ttning frĂ„n butiker.

InlĂ€gget Ă€r uppdaterat 22-09-11 Jag var 2016-11-15 med pĂ„ en informationstur per buss anordnad av Keolis & Sl, som handlade om hur man sĂ€krast Ă„ker buss i Stockholm om man Ă€r Ă€ldre eller har funktionsnedsĂ€ttning. I slutet pĂ„ detta inlĂ€gg finns en sevĂ€rd film Tryggare bussresa för dig som senior frĂ„n 2019-05-09. I filmen