Tips på annorlunda presenter – de flesta utan kostnad
Äldre personer och personer med funktionsnedsättning tror jag oftare skulle bli mycket gladare om hen i julklapp fick t.ex. datahjälp, bilskjuts, tvätt, sömnad och upphängning av gardiner i stället för en bok, en chokladask etc. Också upplevelser som att bli bjuden på t.ex. lunch, middag, teater, konsert kan också vara mer uppskattat än en inslagen present.
Vilken annorlunda julklapp man vill ha är ju högst varierande. I min blogg har jag lite olika förslag, se: https://handikapptips.wordpress.com/2014/12/05/jul-och-fodelsedagstips-till-aldre-personer/
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
#0: När det gäller böcker har jag alltmer börjat låna böcker på Bibblan eftersom det börjat bli fullt i mina bokhyllor.
Vad jag tycker är extra bra är att man på Stockholms Stadsbibliotek kan reservera utlånade böcker och också beställa böcker från andra bibliotek till sitt eget bibliotek helt utan kostnad och kan få meddelande när boken går att hämta. Vilka regler som gäller på andra bibliotek känner jag inte till.
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
Iår fick mormor och farmor varsin "hjälpkupong" med olika arbeten som ger tid istället för pengar.
Otroligt uppskattat - så roligt att både få umgås med barnbarn och få arbeta tillsammans samtidigt.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!