Etiketter: rörelsehinderfunktionsnedsÀttninganhörigaassistansartiklar
LĂ€st 20 ggr
2026-04-09 10:19
1
Trygghetslarm & personlarm
đș
I mitt uppdaterade blogginlÀgg gÄr jag igenom skillnaden mellan trygghetslarm och personlarm, hur GPS-larm fungerar och vad som Àr viktigt att tÀnka pÄ nu nÀr 2G- och 3G-nÀten har slÀckts.
NÀr det gÀller GPS-larm finns dessa i form av mobiler, armbandsur, hÀngen, skosulor m.m.
đ HĂ€r kan du lĂ€sa mera om dessa larm: https://handikapptips.wordpress.com/2016/03/27/trygghetslarm-vid-demens/
⿠Blogg om hjÀlpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsÀttning. www.handikapptips.wordpress.com
đ Blogg om tips pĂ„ klĂ€der & handarbeten vid funktionsnedsĂ€ttning. www.textilochtips.wordpress.com
đșBloggarna Ă€r ideella, jag sĂ€ljer inget och har ingen ersĂ€ttning frĂ„n butiker.
Uppdaterad 2026-01-22 Att jag nu har uppdaterat detta inlĂ€gg beror framför allt pĂ„ att 2G- och 3G-nĂ€ten har upphört att fungera. Det innebĂ€r att tidigare personlarm som fanns i handeln inte lĂ€ngre fungerar. Man brukar tala om trygghetslarm respektive personlarm. BĂ„da typerna av larm Ă€r till för att öka tryggheten, bĂ„de för bĂ€raren och förâŠ
2026-04-09 12:38
1
Ger en bra överblick!