Funktionshindrade iFokus

Funktionshindrade

Etiketter: rörelsehinderfunktionsnedsättninganhöriga
Läst 50 ggr
Eda
2024-09-19 10:34
1

Anpassning av klänning eller kjol med textillim

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

🌺 För icke sykunniga som vill hjälpa sina rullstolsburna anhöriga med att anpassa kläder har jag här ett förslag hur man med textillim kan anpassa kläder utan att äga en symaskin. Så småningom skall jag också testa liknande anpassning av långbyxor, blusar, skjortor m.m.

Beskrivning, se: https://textilochtips.wordpress.com/2024/09/14/anpassa-befintliga-klader-utan-symaskin/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

đź‘— Blogg om tips pĂĄ kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

............................................................1. INLEDNING2. ANPASSNING AV BEFINTLIG KLÄNNING ELLER KJOL3. FÅLLA UPP KLÄDER & STRYKPÅLAPPAR4. ANDRA PLAGG SOM KAN ANPASSAS............................................................ 1. INLEDNINGJag har fått flera förfrågningar om hur man skulle kunna anpassa kläder så att de blir mer lättpåsatta och bekväma till personer som har rörelsenedsättning om man inte är sykunnig och saknar symaskin.Färdiga anpassade kläder finns…
Eda
2025-01-10 10:13
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu har jag limmat ihop en enkel topp gjord i ett enda stycke.

Beskrivning, se: https://textilochtips.wordpress.com/2025/01/08/limmad-topp-utan-sommar/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

đź‘— Blogg om tips pĂĄ kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Lättpåtagen topp som limmas ihop. Ingen symaskinssömnad. Plagget är gjort i ett enda stycke. INNEHÅLL:1. INLEDNING2. LIMNING MED CASCO TEXTILLIM3. BREDD & LÄNGD PÅ PLAGGET SAMT TYGÅTGÅNG4. BESKRIVNING5. SIDORNAS HOPSÄTTNING …………………………………………………………………………………………….. 1. INLEDNINGOm man har symaskin och kan sy är det faktiskt enklare att sy jämfört med att limma. Beskrivning av en liknande sydd topp. Klicka…