Funktionshindrade iFokus

Funktionshindrade

Etikettframkomlighet
Läst 56 ggr
thenameless
2024-01-30 18:30
1

Typ av permobil video

Detta fordon är inte byggt som permobil till invalider som oss men jag tror det kan användas som sådant för de av oss som vill ut i skog och mark?
Det ser kul ut iaf. Och byggaren läger upp många videor på fejan och Youtube
https://www.facebook.com/reel/1546161776246463

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Mini ripsaw finally got stuck 🤯 #reelsvideo #miniripsaw #stuck #mud #mudding #fun #CustomBuild #fabrication #fyp. Buildadadgarage · Originalljud
[anarki]
2024-01-30 19:37
0

Finns en liknande stol i USA som kostar runt 150.000 kr, det diskuterades i en Facebookgrupp om den var laglig att framföra i Sverige med anledning av terrängkörningslagen, jag tror man kom fram till att stolen inte fick framföras utanför grusade vägar och asfalt.

thenameless
2024-01-30 22:50
0

#1 Den är ett hemmabygge i just USA, jah tycker den är cool och verkar ju komma fram överallt och jag har sett den dra vagnar och slädar. Men i om att den gåt på larvfötter får den troligen inte framföras på väg i Sverige?

thenameless
2024-01-30 22:53
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tror det var denna snutt jag såg först och den ser ju ut seom en Permobil här nästan

https://www.facebook.com/reel/904865577983961

Tracked Chair Beasting Through The Mud 😮 #reels #tracked #trackedchair #custombuild #diy #mud #beastmode #fun #fyp #offroad. Buildadadgarage · Originalljud
  • Redigerat 2024-01-30 22:55 av thenameless
[anarki]
2024-01-31 06:19
0

#2: Min gissning nu är att den typen av rullstol inte är godkänd i Sverige eller EU men skulle den vara det så tror jag den inte får köra i skogen efter som larvfötter ofta orsakar markskador.

thenameless
2025-01-19 14:21
0

#4: Precis det jag skrev. Jag tycker de verkar roliga och man kommer ju fram i skog och mark. Men jag tror som du inte att man får framföra privatfordon med larvfötter i Sverige? Och motorn är definitivt inte elektrisk så jag tror de har byggt om ett Permobilchassi och satt på Larvfötter och en bensin/Dieselmotor. Hamnar jag dock någonsin permanent i rullstol? Vill jag ha en

[anarki]
2025-01-19 15:02
0

#5: Du får framföra den i Sverige men endast där markägaren säger det är okej.

Om man nu vill ha en sådan är det nog lättast att starta företag och importera den från USA och bli återförsäljare för att bara köpa en blir inte billigt.

Men det är inte så stor marknad på dom där försäljningspriset säkert landar kring 1.8 miljoner kr.