Funktionshindrade iFokus

Funktionshindrade

Etiketterrörelsehindertillgänglighet
Läst 133 ggr
Eda
1

Semestertips för rullstolsburna m.fl.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu när vaccinationen mot covid-19 har kommit i gång åtminstone för fas 1 och fas 2 kanske en del har börjat tänka ut semesterplaner. Själv har jag nu fått första sprutan och därför har min man och jag hyrt stuga en vecka nu till i vår och anmält oss till en Folkhögskolekurs i sommar som vi hoppas blir av.

Om följande semestertips som jag skrivit för länge sedan, har jag nu uppdaterat:
SEMESTERTIPS i SVERIGE och SEMESTERTIPS I UTLANDET.
För Sverige finns tips på anpassade hotell, stugor och campingplatser som också fungerar för rullstolsburna och för utlandet finns tips för anpassade resor till Danmark, Hurtigruten, Italien, Spanien, Tyskland & Åland.

Semestertips i Sverige för personer med funktionsnedsättning, se:
https://handikapptips.wordpress.com/2012/10/18/sommavistelse-for-handikappade/
Semestertips i utlandet för personer med funktionsnedsättning, se:
https://handikapptips.wordpress.com/2016/09/11/semestertips-i-utlandet-for-personer-med-funktionsnedsattning/#more-3891

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Rydebäcks badplats med rullstolsramp. Foto: Handikapptips 2016 Inlägget uppdaterat 2021-03-09 För att komma till Semestertips i utlandet, klicka här För att komma till rehabilitering i Sverige, klicka här För att komma till rehabilitering i utlandet, klicka här Här nedan följer några förslag på rekreation och semester i Sverige för personer med funktionsnedsättning. Hur man hittar anpassade hotell, vandrarhem,…
  • Redigerat 2021-03-22 10:58 av Eda
Eda
0

Nu är länkarna för Semestertips i Sverige för personer med funktionsnedsättning uppdaterade igen. Mycket har ändrats sen förra årets uppdatering (det tog mig faktiskt två dagar att gå igenom och ändra text och länkar).

Vad som tillkommit är många fler länkar bl.a. till tolv tillgängliga nationalparker och resebyråer som anordnar resor för människor med särskilda behov.

Semestertips i Sverige för personer med funktionsnedsättning, se:
https://handikapptips.wordpress.com/2012/10/18/sommavistelse-for-handikappade/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

Rydebäcks badplats med rullstolsramp. Foto: Handikapptips 2016 Inlägget uppdaterat 2021-03-09 För att komma till Semestertips i utlandet, klicka här För att komma till rehabilitering i Sverige, klicka här För att komma till rehabilitering i utlandet, klicka här Här nedan följer några förslag på rekreation och semester i Sverige för personer med funktionsnedsättning. Hur man hittar anpassade hotell, vandrarhem,…
Eda
0

Nu är länkarna för Semestertips i Sverige gällande såväl sommar som vinter för personer med funktionsnedsättning uppdaterade igen.

Se: https://handikapptips.wordpress.com/2012/10/18/sommavistelse-for-handikappade/

• Redigerat 2024-01-22 19:17 av Eda