Funktionshindrade iFokus

Funktionshindrade

Etiketterrörelsehindersysselsättning-för-alla-typer-av-funktionshinder
Läst 132 ggr
Eda
2022-03-06 15:52
2

Måla efter nummer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Att måla efter nummer är en trevlig sysselsättning om man gillar att måla men kanske inte själv kan eller har lust att komponera egna alster. När det gäller mönster och motiv finns det massor att välja på. Möjligheten finns också att måla efter eget foto! De flesta set som säljs består av en förtryckt canvaspannå, akrylfärg och pensel. (Mycket billigare än om man själv skall köpa pannå, penslar och färgtuber.)

För många rullstolsburna fungerar tekniken, också om man bara kan använda den ena handen. För personer med intellektuell funktionsnedsättning som t.ex. demenssjukdom kan kanske enklare mönster avsedda för barn vara ett alternativ.

I min blogg har jag bl.a. skrivit om: Hur det går till att måla efter nummer och vilka firmor som säljer set med måla-efter-nummer.

Se: https://handikapptips.wordpress.com/2022/03/05/mala-tavlor-efter-nummer-pa-fortryckt-panna%ef%bf%bc/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

INNEHÅLL: 1. INLEDNING2. HUR DET GÅR TILL ATT MÅLA EFTER NUMMER3. FIRMOR SOM SÄLJER FÖRTRYCKTA PANNÅER 4. FIRMOR SOM SÄLJER FÖRTRYCKTA PANNÅER EFTER EGET FOTO 5. FIRMOR SOM SÄLJER MÅLA EFTER NUMMER MED ENKLA MOTIV FÖR BARN6. LÄNKAR  .......................................................................... ........................................................................ .......................................................................    .........................................................................  INLEDNING Här ovan är bara några exempel på motiv, det finns hur mycket…
  • Redigerat 2022-03-06 16:17 av Eda
Magi-cat
2022-03-06 16:09
1

Så vackra konstverk! 😍

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Eda
2022-07-10 13:25
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

En liknande hobby är Diamantmålning (Diamond painting), vilket är en konstig benämning, för det handlar inte alls om målning utan i stället om små stenar som likt mosaik fogas samman till mönster.
Det vanligaste är att man gör tavlor med plaststenar på en förklistrad canvasduk som underlag med ett uppritat mönster. Förutom tavlor kan man göra klistermärken, nyckelringar, bokmärken m.m.
Vad diamantmålning är, hur det går till, vad man kan tillverka & var man kan köpa materialsatser också efter eget foto.
🌺 Se: https://handikapptips.wordpress.com/2022/07/09/diamantmalning-diamond-painting/ 🌺

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Foto: Myth of Asias hemsida INNEHÅLL: 1. INLEDNING2. VAD DIAMANTMÅLNING ÄR, HUR DET GÅR TILL & VAD MAN KAN GÖRA3. FIRMOR SOM SÄLJER DIAMANTMÅLNING (fler finns)4. FIRMOR SOM SÄLJER DIAMANTMÅLNING EFTER EGET MOTIV/ FOTO5. FIRMOR SOM SÄLJER DIAMANTMÅLNING MED ENKLA MOTIV FÖR BARN6. EVENTUELLA TILLBEHÖR7. LÄNKAR GÄLLANDE andra konstnärliga aktiviteter i min blogg som inte…
  • Redigerat 2022-07-10 13:26 av Eda